Το αεροδρόμιο Καστελίου και οι οικολογικές συνέπειες- Μια διαφορετικη προσέγγιση
Ίσως να μην γνωρίζουμε ότι το αεροδρόμιο Καστελίου ήταν ο σπουδαιότερος λόγος που έπαθε την μεγάλη καταστροφή η Κρήτη από τα χιτλερικά στρατεύματα. Τα στούκας αεροπλάνα της Γερμανίας ήταν κατά 15% αργότερα στην ταχύτητα από τα Εγγλέζικα αντιαεροπορικά.
Γράφει ο Δρ Γιάννης Στεφανάκης*
Όταν λοιπόν γίνονταν αερομαχίες οι Γερμανοί έβαζαν αέριο στην βενζίνη εν πτήση για να επιταχύνουν, αυξάνοντας την τραχύτητα πτήσης προσωρινά και να δείχνουν στους Εγγλέζους ότι τα στουκας ήταν γρηγορότερα.
Όταν όμως άρχισαν οι προετοιμασίες για την εισβολή στην Αφρική οι Εγγλέζοι άρχισαν σκοπίμως να σκάβουν στο Καστέλι τους τότε ελαιώνες και να κατασκευάζουν το αεροδρόμιο, πράγμα που έκανε τους Γερμανούς ανίκανους να πετάξουν πάνω από το Λιβυκό Πέλαγος διότι θα τους προλάβαιναν τα Ταχυ-ιπτάμενα αγγλικά αεροσκάφη. Το αεροδρόμιο του Καστελιού είχε για τους Εγγλέζους δυο σκοπούς να καθυστερήσουν την απόβαση στην Αφρική, όπου έβλεπαν όλοι τα πετρέλαια της Λιβύης και να αδυνατίσουν το γερμανικό στρατό μεταφέροντας τον πόλεμο από το Βορρά στο Νότο.
Η προδομένη Ελλάδα η οποία είπε το «όχι» μετά που είχε αφήσει τους Ιταλούς και Γερμανούς να μας κάνουν κατοχή διότι δεν εδώθησαν μάχες στα βορειοελλαδικά σύνορα όπως αναφέρουν νεότεροι ιστοριογράφοι, δεν αντελήφθη η συνέπραξε εν αγνοία στην μάχη της Κρήτης με τους άοπλους Κρητικούς και τους αποχωρούντας οπλισμένους Εγγλέζους με Νεοζηλανδούς που παρελήφθησαν από τα Σφακιά από υποβρύχια που τους πήγαν στην Αίγυπτο αφήνοντας τους Κρητικούς στο γερμανικό στρατό κατοχής.
Οι βαρκάρηδες μεταφοράς των Εγγλεζών ήταν κυρίως από το πανέμορφο Λουτρό. Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από νεότερη αγγλική και γερμανική ιστορία καθώς και από τον Γερμανό αρχιτέκτονα φωτογράφο του γερμανικού στρατού στο Καστέλι που δώρισε το φωτογραφικό του αρχείο στο Μουσείο του Καστελιού, ο οποίος ζει ακόμα στο Μάιντζ Γερμανίας και ομιλεί την Κρητική διάλεκτο τραγουδώντας τραγούδια της εποχής του 1945. Το αεροδρόμιο τοποθετήθηκε έτσι που να μην είναι εύκολος ο βομβαρδισμός λόγω των βουνών και της μη υπάρξεως του τεχνικού σημερινού εξοπλισμού ραντάρ κλπ.
Εδώ ακριβώς είναι ο λόγος που η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι θα δημιουργήσει κατά την γνώμη μου την ολική καταστροφή της Κρήτης από τον Βορρά ως Νότο για τους εξής λόγους.
Όταν ο διάδρομος προσγειώσεως απογειώσεως ευρίσκεται μέσα σε ένα *στερεομετρικό Γάμα* Βουνογωνια Παγίδα αεριών που σχηματίζει το φυσιολογικό γωνιακό λεκανοπέδιο του Καστελίου, θα συμβαίνει το εξής:
Όταν προσγειώνονται τα αεροπλάνα ρίχνουν τα υπολείμματα της εκρηκτικής Κηροζίνης και οπ’ όταν απογειώνονται ισοδυναμεί ένα αεροπλάνο με 10.000 αυτοκίνητα περίπου. Εάν λοιπόν φυσάει Βόρειος άνεμος θα συγκρούονται τα καυσαέρια και η κηροζίνη με τα βουνά και θα υγροποιούνται στις πλαγιές Βορρά / Νότου και συνεπώς και το οροπέδιο του Λασιθίου στο οποίο θα προσγειώνονται τα καυσαέρια επί μέρους η εξολοκλήρου βάσει των νομών της φυσικής, όπως γίνεται με τα κύματα στον Κουλε.
Το οροπέδιο θα γίνει συλλέκτης των καυσαερίων ,λόγω της δημιουργίας στροβίλων και διαφοράς θερμοκρασίας μεταξύ βουνού και βάσης του λεκανοπεδίου. Εάν καθίσουν οι αρμόδιοι στο λιμανάκι στο Σίσι θα παρατηρήσουν ότι στα Λασιθιώτικα βουνά, πάλλοντας τα σύννεφα από δέκα έως 100 μέτρα λόγω της παραγωγής οξυγόνου από τα φυτά που είναι ελαφρότερο του αέρα και της θερμικής άνωσης θέρμης που ανεβάζει υδρατμούς «σύννεφα» και όταν φτάσουν σε ψυχρό μέρος, αλλάζουν πυκνότητα και κατεβαίνουν. Αυτό το φαινόμενο θα γίνεται με τα καυσαέρια και όχι με το οξυγόνο. Τα συμπυκνώματα θα πέφτουν στο χώρο αναπνοής και καλλιέργειας. Έτσι θα είναι σε μια πενταετία η περιοχή των ξενοδοχείων* Μαλλίων, Σταλίδας, Χερσονήσου Γουβών Καρτερού κλπ. Καθώς και το Οροπέδιο θα γίνουν η μεγαλύτερη καρκινογόνος ζώνη στον κόσμο. Το Οροπέδιο θα παράγει πετρελαιοειδείς πατάτες.
Ήδη τώρα έχει αυξηθεί ο Καρκίνος 35 % στον κόσμο όπως δείχνουν οι στατιστικές Γερμανίας το 2013 εκτός της Αφρικής . Ίσως λοιπόν θα είναι λογικό να μάθομε από τα λάθη και να μην κατασκευάσομε ένα νέο Αποσελεμη ο οποίος στοιχίζει 2 εκατ. € το μήνα χωρίς λόγω.
Το ποσό των 2 Εκατομμυρίων προέρχεται από τους τόκους 200 εκατόμ € στοιχεία Ελληνικού τύπου με 10 % απόσβεση κεφαλαίου και τόκων.
Το αεροδρόμιο μπορεί και πρέπει να κατασκευαστεί από την βραχονησίδα του Αμνισού δυτικά του Αρίνα και βόρεια προς την Ντία, οπότε δεν χρειαζόμαστε ούτε δάνεια ούτε ξεπουλάμε την Κρήτη στους δημοπρατούντες και τους ποδοσφαιριστές της πολιτικής που προσπαθούν να κάνουν την Κρήτη Γήπεδο με νεκρούς θεατές.
Η Βορειοανατολική επέκταση θα μπορέσει να χρηματοδοτηθεί με 2 έως 5 € ανά ταξιδιώτη και εάν δημιουργηθεί ο Λιμενοβραχίονας για τα Κινεζικά κοντέινερ αυξάνει η αμυντική στάθμη της Κρήτης λόγω υπερεθνικών συμφερόντων χωρίς όπλα και γεμίζει την Κρήτη με νέες θέσεις εργασίας χωρίς να χάνεται η εδαφική κυριότητα. Τα υλικά επιθαλασσωσης είναι έτοιμα ανατολικά του Μοχλού από τα βουνά που δεν είναι συμπαγή αλλά χαλικώδη.
*Ο κ. Γιάννης Στεφανάκης ειναι Δρ Μηχανολόγος Μηχανικός πτυχ.Οικονομολογος
Ερευνητής στο πολυτεχνείο Στουττγαρδης και ΕΕ, Συντονιστής υγροποίησης ομίχλης στην Ναμίμπια-σύμβουλος της Κυβέρνησης Ρηνανίας Παλατινάτου