Αεροδρόμιο Καστελίου: Αιχμηρό μήνυμα Σπίρτζη με τροχιά υλοποίησης τα 5 χρόνια
Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη κυβερνητική εξαγγελία και έχοντας η σύμβαση παραχώρησης φτάσει δυο φορές στον προθάλαμο της Βουλής, πλέον αποκτά ουσιαστική υπόσταση.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου, το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο στην χώρα μετά το «Ε. Βενιζέλος», το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια θα έχει την δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων από 15 εκ. επιβάτες με το Χρόνο εκμετάλλευσης να αγγίζει τα 30 έτη συμπεριλαμβανομένων και των ετών κατασκευής, γεγονός που σημαίνει πως η κοινοπραξία έχει κάθε συμφέρον να φροντίσει για την όσο το δυνατών συντομότερη αλλά και αρτιότερη, αφού οι όποιες αστοχίες θα την επιβαρύνουν για 30 χρόνια, αποπεράτωση του.
Το κόστος της κατασκευής του έργου αναμένεται να φτάσει συνολικά το 1 δις. ευρώ συμπεριλαμβανομένων τόσο των απαλλοτριώσεων όσο και της συμμετοχή Δημοσίου.
Ο Διάδρομος προσαπογειώσεων θα είναι μήκους 3.200 μέτρων (με πρόβλεψη επέκτασης στα 3.800 μέτρα). Θα περιλαμβάνει χώρους στάθμευσης 37 αεροσκαφών, 9 φυσούνες επιβατών και 19 αίθουσες αναμονής επιβατών.
Το κτίριο του αεροσταθμού, εμβαδού 71.818 θα είναι Βιοκλιματικό, θα διαθέτει εμπορευματικό κέντρο εμβαδού 10 στρεμμάτων, Εκθεσιακό Κέντρο εμβαδού 3.200 τ.μ. για τα τοπικά προϊόντα σε μια εμπορική ζώνη που θα εκτείνεται σε 441 στρέμματα.
Το νέο αεροδρόμιο θα είναι από τα πλέον σύγχρονα και μάλιστα λόγω της γεωγραφικής του θέσης θα είναι μετεωρολογικά «παντός καιρού» γεγονός που θα του δίνει τη δυνατότητας της απρόσκοπτης λειτουργίας όλο τον χρόνο σε 24ωρη βάση, το μοναδικό στην Ευρώπη.
Ενδεικτικό της σπουδαιότητας του νέου αεροδρομίου και της σημασίας που έχει για τον ινδικό όμιλο της GMR είναι το γεγονός πως όπως σε κατ’ ιδίαν συζήτηση μας επιβεβαίωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του Ομίλου Sidharath Kapur, οι εταιρείες της κοινοπραξίας προχώρησαν σε αναδιάταξη του ποσοστού συμμετοχής τους με τους Ινδούς να αυξάνουν το δικό τους από 10% που ήταν αρχικά σε 40%.
Τι είπε ο Χρ. Σπίρτζης στην ΚΡΗΤΗ TV
Μία ιστορική ημέρα χαρακτήρισε ο κ. Σπίρτζης τη σημερινή για το Ηράκλειο και για την Κρήτη, «κυρίως είναι μία πόρτα που ανοίγει στο μέλλον της ανάπτυξης της Κρήτης και της διόρθωσης των υποδομών της».
Το Ηράκλειο δεν γίνεται να μην έχει ένα μεγάλο σύγχρονο αεροδρόμιο, «καθώς οι τεχνικοί σύμβουλοι έδιναν έως τώρα μέγιστο αριθμών επιβατών πέρυσι 8,5 εκ., την επόμενη δεκαετία θα φτάσουμε τα 10 εκατομμύρια», τόνισε μεταξύ άλλων.
Αιχμηρό ήταν το μήνυμα του κ. Σπίρτζη, στα συμφέροντα που πολεμούν το νέο αεροδρόμιο.
Τοποθετήθηκε σε αυτό λέγοντας: «Θεωρώ ότι υπάρχουν συμφέροντα που έχουν "τοποθετηθεί" εδώ και πολλά χρόνια γύρω από δραστηριότητες γύρω από το "Ν. Καζαντζάκης", που αντιδρούν με πάρα πολλούς τρόπους ώστε να μην γίνει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι».
Ωστόσο όπως είπε: «Οι λόγοι που αντιδρούν κάποιοι είναι σεβαστοί», ενώ τόνισε μεταξύ άλλων, «κάναμε αγώνα για ένα έργο που είχε ανάγκη η Κρήτη, το Ηράκλειο, η χώρα. Υπάρχει μεγάλη περιβαλλοντική όχληση και χρειάζεται να το πούμε ότι είναι αναγκαίο το έργο που θα γίνει».
Όσον αφορά τον πρωτογενή τομέα ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι: «Στόχος μας είναι να χρηματοδοτηθεί μία μελέτη, να προστατευτούν οι εγκαταστάσεις της πρωτογενούς παραγωγής και όπου επιτραπεί να έχουμε άλλους είδους δραστηριότητες, να λάβουμε υπόψη και την καλή ανάπτυξη της περιοχής».
Οι προβλέψεις για τις οδικές συνδέσεις του αεροδρομίου
Μεταξύ άλλων ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι 7.000 εργαζόμενοι θα απασχολούνται στο νέο διεθνές αεροδρόμιο, βάση εκτίμησης που έκαναν οίκοι που ασχολούνται με διεθνή αεροδρόμια, βάζοντας ορίζοντας υλοποίησης τα πέντε χρόνια.
Μάλιστα δήλωσε ότι γρηγορότερα θα ξεκινήσει η κατασκευή του οδικού δικτύου που συνδέει το αεροδρόμιο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του αεροδρόμιου, αλλά και της κοινωνίας.
«Δεν μπορεί να συνεχιστεί να έχουμε αυτό το οδικό δίκτυο που έχουμε», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
neakriti.gr