Εισαγγελέας «ψάχνει» για ληγμένα υλικά στο ΕΚΑΒ Κρήτης
Μια πολύ περίεργη και συνάμα σοβαρή υπόθεση διερευνά ο εισαγγελέας Ηρακλείου αναφορικά με την ημερομηνία λήξης του υγειονομικού υλικού στην αποθήκη του Ηρακλείου, αλλά και ενδεχομένως σε ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ Κρήτης. Η υπόθεση, που αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα “Νέα Κρήτη”, αφορά στη διενέργεια εισαγγελικής έρευνας η οποία προκλήθηκε ύστερα από καταγγελία εργαζομένου του ΕΚΑΒ στον εισαγγελέα Ηρακλείου τον περασμένο Απρίλιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισαγγελέας χαρακτήρισε επείγουσα την έρευνα
και διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης από πταισματοδίκη. Η
έρευνα ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες, τέλη Ιουλίου, και ο φάκελος
των καταθέσεων επέστρεψε στον εισαγγελέα και σε αυτή τη φάση βρίσκεται
προς αξιολόγηση από τον λειτουργό για την ύπαρξη τυχόν ποινικών ευθυνών
και σε ποια κατεύθυνση. Την ίδια ώρα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι από
την εισαγγελική έρευνα προκύπτει με σαφήνεια ότι υπήρχε ληγμένο ή κοντά
σε λήξη υγειονομικό υλικό στις αποθήκες του ΕΚΑΒ Ηρακλείου, όμως,
σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο μεν καταγγέλλων υποστηρίζει ότι η έγκαιρη
αντικατάστασή του ήταν ευθύνη των προϊσταμένων του, τους οποίους και
ενόχλησε αλλά ουδέποτε έλαβε απάντηση. Από την άλλη πλευρά, αν ευσταθούν
οι πληροφορίες της εφημερίδας , ο προϊστάμενός του που κατέθεσε στο
πλαίσιο της έρευνας φέρεται να έχει υποστηρίξει ότι η ευθύνη της
αντικατάστασης των ληγμένων ανήκει στον ίδιο τον καταγγέλλοντα λόγω της
θέσης του, ο οποίος είχε διατελέσει υπεύθυνος υγειονομικού υλικού που
του ανατέθηκε η καταγραφή του υγειονομικού υλικού σε ηλεκτρονικό σύστημα
καταγραφής και από τον Ιανουάριο του 2019 στην αποθήκη υγειονομικού
υλικού.
Ο διευθυντής του ΕΚΑΒ Κρήτης Ανέστης Κιούλπαλης, ο οποίος κλήθηκε να
καταθέσει στον εισαγγελέα για την υπόθεση, μίλησε στη “Νέα Κρήτη”,
αναφέροντας ότι τα υλικά που βρέθηκαν να είχαν λήξει ήταν ευτελούς αξίας
και πως δεν υπήρξε θέμα διασπάθισης δημόσιου χρήματος ή ασφάλειας του
πολίτη. Εκτός από τον διευθυντή ΕΚΑΒ Κρήτης κ. Ανέστη Κιούλπαλη, έχει
ληφθεί κατάθεση και από τον προϊστάμενο του καταγγέλλοντος υπαλλήλου
στην ενότητα του Ηρακλείου.
Ο καταγγέλλων υπάλληλος του ΕΚΑΒ αναφέρει, μεταξύ άλλων, στην αναφορά
του που προκάλεσε την εισαγγελική έρευνα: «Διαπίστωσα ότι υπάρχει
ληγμένο και μη αποστειρωμένο υγειονομικό υλικό στην αποθήκη, καθώς και
υλικό που θα έληγε άμεσα και εντός μηνός. Ληγμένα υλικά και δη με
πεπερασμένη την ημερομηνία λήξης τους ήταν οι τραχειοσωλήνες, γάζες
αποστειρωμένες, τζελ, στοματοφαρυγγικοί αεραγωγοί, σύριγγες, διάφορα
φάρμακα στα ασθενοφόρα και ειδικότερα αδρεναλίνες και ατροπίνες, οροί,
νυστέρια, φίλτρα αεραγωγών και φίλτρα αναρρόφησης. Επίσης οι
φλεβοκαθετήρες με νούμερο G14 (σε αρκετά μεγάλη ποσότητα) έληγαν στις
30/3/2019». Ο ίδιος φέρεται να έχει αναφέρει στην καταγγελία του προς
τον εισαγγελέα ότι έχει κάνει και υπηρεσιακό σημείωμα προς τους
προϊσταμένους του από τις αρχές Απριλίου, ενώ καταλήγει ότι δεν του
εγκρίθηκε μετά την καταγγελία η άδεια που είχε ζητήσει και πως δέχτηκε
απειλές, αλλά ακόμη πως τον ενημέρωσαν ότι θα ελεγχθεί πειθαρχικά για
παράπτωμα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πειθαρχικός έλεγχος σε βάρος του
βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
«Κανένας κίνδυνος, καμία ζημιά για το ΕΚΑΒ»
Ο διευθυντής ΕΚΑΒ Κρήτης, Ανέστης Κιούλπαλης, μίλησε για την υπόθεση στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” παραδεχόμενος ότι πραγματοποιήθηκε έρευνα από τον εισαγγελέα για ληγμένα υλικά στην αποθήκη, αλλά και σε μονάδες (ασθενοφόρα). Όμως, όπως διευκρινίζει ο κ. Κιούλπαλης, πρόκειται για ευτελούς αξίας υγειονομικό υλικό, που δε θέτει σε κίνδυνο τον πολίτη ούτε αποτελεί κακοδιαχείριση.
Συγκεκριμένα αναφέρει: «Υλικά που λήγουν υπάρχουν παντού. Υπάρχουν
διαδικασίες πώς αποσύρονται. Αυτός ο υπάλληλος, αντί να τα αποσύρει με
τις διαδικασίες που έπρεπε, έκανε καταγγελία. Αντί να μας ενημερώσει και
να κάνει τη διαδικασία, έκανε καταγγελία. Έκανε στον Εισαγγελέα
καταγγελία γιατί δεν ήθελε να ακολουθήσει τις διαδικασίες. Είναι η
προσωπική μου εκτίμηση. Υπάρχουν 50 ασθενοφόρα σε όλη την Κρήτη. Το να
βρεθεί ένας φλεβοκαθετήρας να έχει λήξει ή πρόκειται να λήξει, αυτό
είναι στην ευθύνη των πληρωμάτων να το αφαιρέσουν και να το ανανεώσουν
από την αποθήκη. Η αποθήκη έχει κάποια υλικά. Και εκεί βρέθηκαν κάποια
τέτοια υλικά ευτελούς αξίας, μιλάμε για καθετήρες. Ή υπάρχει υποψία
διασπάθισης δημόσιου χρήματος ή κακοδιαχείρισης, έπρεπε να το είχε
διευθετήσει ο ίδιος με τον προϊστάμενό του. Εκεί υπήρξε ένα θέμα.
Πρόκειται για μικρής ποσότητας και χαμηλής αξίας υλικά. Ο υπάλληλος δεν
ακολούθησε τη σωστή διαδικασία και προσπάθησε να τα αποσύρει με κάποιον
άλλο δικό του, αυτοσχέδιο τρόπο. Δεν το αποδέχτηκε ο προϊστάμενός του.
Του είπε να περιμένει και εκείνος θεώρησε πως θα έπρεπε να κάνει
καταγγελία στον εισαγγελέα».
Συνοψίζοντας ο κ. Κιούλπαλης είπε ότι «δεν τίθεται θέμα ασφάλειας του
πολίτη ούτε κατά διάνοια. Ήταν αναλώσιμα υλικά ή ληγμένα φάρμακα. Είναι
αναλώσιμα υλικά. Π.χ. φλεβοκαθετήρες ή σωληνάκια παροχής οξυγόνου είναι
πλαστικά και έχουν ημερομηνία λήξης (...). Τη δική του ευθύνη έριξε σε
μας για μικρή ποσότητα ευτελούς αξίας. Δεν ακολούθησε την προβλεπόμενη
διαδικασία και η παρατήρηση από τον προϊστάμενο και η καθυστέρηση της
διαδικασίας τον οδήγησαν να κάνει καταγγελία στον εισαγγελέα, όπως ο
ίδιος παραδέχεται».
«Υπάρχουν ληγμένα του 2017, του 2018 και του παρόντος έτους»
Για ασφάλεια του πολίτη, αδιαφορία των υπευθύνων και δυσμενή αντιμετώπιση του εντολέα της από πλευράς της Υπηρεσίας του κάνει λόγο η δικηγόρος που εκπροσωπεί τον καταγγέλλοντα, Θεονύμφη Μπέρκη. Η ίδια, μιλώντας στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη”, ξεκαθαρίζει ότι έγινε αναφορά από τον πελάτη της στον εισαγγελέα «με σκοπό την απομάκρυνση των ληγμένων ήδη από το 2017, το 2018 κα του παρόντος έτους υλικών από το ΕΚΑΒ, και ο εισαγγελέας θεώρησε αναγκαία τη διενέργεια της προκαταρκτικής εξέτασης για απόδοση ποινικών ευθυνών. Προσβαλλόμενο και προστατευτέο έννομο αγαθό στην περίπτωση αυτή είναι η δημόσια υγεία, την οποία δεν εξασφαλίζει η χρήση ληγμένων και μη αποστειρωμένων υλικών, δεδομένης της σοβαρότητας των περιπτώσεων που εξυπηρετεί η υπηρεσία αυτή και συνυπολογιζόμενης της αδιαφορίας των υπευθύνων να επιληφθούν του θέματος παρά τις συνεχείς ενημερώσεις του εντολέα μου, ο οποίος οφείλω να αναφέρω ότι αντιμετωπίζεται δυσμενώς από την Υπηρεσία».
neakriti.gr