Η Βουλή «υιοθέτησε» τα παιδιά του άτυχου πιλότου - Τι σημαίνει η απόφαση
Με απόφαση του προέδρου της Βουλής Νίκου Βούτση, το Κοινοβούλιο θα υιοθετήσει τα παιδιά του Γιώργου Μπαλταδώρου, του χειριστή του Mirage 2000-5 που κατέπεσε ανοιχτά της Σκύρου το μεσημέρι της Πέμπτης.
Η απόφαση ελήφθη με βάση απόφαση που έχει λάβει η Ολομέλεια της Βουλής το 2010 επί προεδρίας Φίλιππου Πετσάλνικου βάσει της οποίας όλα τα παιδιά των πεσόντων, εν ώρα καθήκοντος, ανδρών, των ενόπλων δυνάμεων υιοθετούνται από τη Βουλή.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η Βουλή αναλαμβάνει την κάλυψη των εξόδων των παιδιών ως την ηλικία των 25 ετών.
Η απόφαση της Βουλής
«Η
Βουλή θα προχωρήσει άμεσα στη στήριξη της οικογένειας του Σμηναγού
Γιώργου Μπαλταδώρου προβαίνοντας στην “υιοθεσία” των ανήλικων τέκνων του
εκλιπόντος».
Ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Νικόλαος Βούτσης εκφράζοντας έμπρακτα τη θλίψη του για την αδόκητη απώλεια του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, και ακολουθώντας την Απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων, η οποία προβλέπει την «υιοθεσία» των ανήλικων τέκνων των πεσόντων εν ώρα καθήκοντος, ανακοινώνει ότι η Βουλή άμεσα θα προχωρήσει στη στήριξη της οικογένειας του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου προβαίνοντας στην «υιοθεσία» των ανήλικων τέκνων του εκλιπόντος.
Θα τους δίνει 18.000 ευρώ το χρόνο
Σύμφωνα
με την απόφαση που ελήφθη, η Βουλή θα καταβάλλει κάθε χρόνο ένα ποσό
για τα ανήλικα τέκνα μέχρι την ενηλικίωσή τους και αν σπουδάσουν, μέχρι
τη συμπλήρωση του 25ου έτους της ηλικίας τους. Το ποσό αυτό καθορίστηκε
στις 10.000 ευρώ για ένα τέκνο, 18.000 ευρώ για δυο τέκνα, 21.000 για
τρία τέκνα και 25.000 ευρώ για τέσσερα τέκνα.
Πώς εντοπίστηκε η σορος του πιλότου της Πολεμικής Αεροπορίας
Το πλήρωμα ενός αλιευτικού σκάφους από τη Σκύρο εντόπισε τη σορό του άτυχου πιλότου της Πολεμικής Αεροπορίας, Γιώργου Μπαλταδώρου, καθώς και μερικά από τα συντρίμμια του Μιράζ 2000-5.
Ο δήμαρχος Σκύρου Μίλτος Χατζηγιαννάκης επιβεβαίωσε την είδηση και τις πληροφορίες ότι δεν πρόλαβε να αντιδράσει.
Υπενθυμίζεται πως χθες εντοπίστηκαν στην περιοχή των ερευνών η κάσκα του άτυχου χειριστή, η μικρή σωστική λέμβος και το κιτ επιβίωσης που διέθεται το Mirage στο cockpit.
Πολλοί ψαράδες από το νησί αλλά και από τα κοντινά νησιά πήραν μέρος στις έρευνες καθώς το επέτρεψαν οι καιρικές συνθήκες.
Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας εξετάζεται η σορός του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, ο οποίος έχασε τη ζωή του χθες (12.04.2018) έπειτα από τη συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους τύπου Mirage 2000-5 στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Σκύρου.
Ψάχνουν στο βυθό του Αιγαίου για το μαύρο κουτί του μοιραίου Mirage
Τώρα
στη θαλάσσια περιοχή περίπου 9 μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου
συνεχίζονται με αμείωτη ένταση οι έρευνες για τον εντοπισμό του
καθίσματος του μοιραίου Mirage 2000-5.
Στο κάθισμα του χειριστή του μαχητικού βρίσκεται ο καταγραφέας των δεδομένων της πτήσης. Από το καταγραφέα τα μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης του δυστυχήματος θα μπορέσουν να αναλύσουν τα δεδομένα της πτήσης του μαχητικού και κυρίως να εντοπίσουν τι ακριβώς συνέβη τα μοιραία δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή του Mirage που είχε αποτέλεσμα τη «βουτιά θανάτου».
Γι αυτό ομάδα δυτών προχωράει σε κατάδυση στο σημείο της συντριβής προκειμένου να εντοπίσει το «μαύρο κουτί» του μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής μας Αεροπορίας.
Υπενθυμίζεται πως την Πέμπτη εντοπίστηκαν κάποια από τα συντρίμμια του αεροσκάφους. Οι διασώστες που έφτασαν στο σημείο της συντριβής εντόπισαν η κάσκα του άτυχου χειριστή, η μικρή σωστική λέμβος και το κιτ επιβίωσης που διέθετε το Mirage στο cockpit.
Την ίδια στιγμή εκτιμάται πως το κουφάρι του Mirage 2000-5 βρίσκεται σε βάθος 300 μέτρων.
Το μαύρο κουτί αναμένεται να δώσει απαντήσεις
Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6.000 ποδών ή των 2.000 μέτρων καθώς όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους. Αν έχει συμβεί αυτό τότε ο ο 34χρονος Σμηναγός (Ι) Γιώργος Μπαταδώρος νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Ωστόσο σύμφωνα και με το iefimerida, μέχρι να εντοπιστεί ο καταγραφέας πτήσης και να αναλυθούν τα δεδομένα, παραμένει στο τραπέζι και το σενάριο ο άτυχος χειριστής είτε υπέστη κάτι αιφνίδιο. Γι αυτό δεν πρόλαβε να εκτιμήσει έγκαιρα τον επερχόμενο κίνδυνο, λόγω του πολύ χαμηλού ύψους που δεν του άφησε περιθώριο αλλαγής πορείας και ανύψωσης.
neakriti.gr