Ηράκλειο: Ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή εν μέσω των θερινών εκπτώσεων
Ο εμπορικός κόσμος περιμένει αυξημένη κίνηση, καθώς οι εκπτώσεις πάντα προσφέρονται για τόνωση της αγοράς και του τζίρου στα καταστήματα. Παράλληλα, με την τουριστική κίνηση σε εξέλιξη οι καταστηματάρχες προσδοκούν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα και γι αυτό αύριο αναμένεται να ανοίξουν τα περισσότερα μαγαζιά, τουλάχιστον στο κέντρο του Ηρακλείου και στην ευρύτερη περιοχή.
Όπως δήλωσε στο ekriti.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανώλης Κουμαντάκης, οι καταναλωτές πρέπει να στηρίξουν τις ντόπιες επιχειρήσεις, οι οποίες στενάζουν κάτω από την άγρια φορολογία και τη δραματική πτώση του τζίρου.
Σημειώνεται ότι τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν ανοιχτά με ωράριο από τις 11.00 έως τις 18:00 για τα μαγαζιά και έως τις 20.00 το βράδυ για τα πολυκαταστήματα. Την ίδια στιγμή, τα συνδικαλιστικά σωματεία των ιδιωτικών υπαλλήλων που αντιδρούν με το άνοιγμα της αγοράς τις Κυριακές, ετοιμάζουν κινητοποιήσεις.
Οδηγίες για εμπόρους και καταναλωτές
Κατά την πραγματοποίηση αγορών στο διάστημα των εκπτώσεων είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τα εξής:
• Κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στα καταστήματα, αναρτημένες σχετικές αναγγελίες
• Θα πρέπει να εμφανίζεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος, προκειμένου η σύγκριση τους να είναι εύκολη και γρήγορη
• Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης
• Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να είναι ακριβής και να ανταποκρίνεται στην αλήθεια
• Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και να γνωστοποιείται σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από .... % έως .... %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό
• Εάν η μειωμένη τιμή ισχύει για συγκεκριμένο τύπο προϊόντος ως προς το μέγεθος ή το χρώμα κ.λπ., θα πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά ότι «είναι διαθέσιμο σε άλλα χρώματα χωρίς έκπτωση», «είναι διαθέσιμο σε αυξημένη τιμή» κ.λπ.
• Εάν διαφημίζεται ότι όλα τα αγαθά είναι σε έκπτωση (π.χ. στην μισή τιμή), αλλά μεμονωμένα αντικείμενα που παρατίθενται σε πώληση για ειδικό σκοπό φέρουν διαφορετικές τιμές, τότε τα αντικείμενα αυτά πρέπει να εξαιρούνται σαφώς στην διαφήμιση.
ekriti.gr