Νέα άσφαλτος στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κρήτης
Άργησε αλλά να που παίρνει επιτέλους τώρα τον δρόμο της υλοποίησης ένα αναγκαίο εκτεταμένο “λίφτινγκ” στο πεπαλαιωμένο και επικίνδυνο, σε μεγάλο μέρος του, επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κρήτης!
Η πολυαναμενόμενη εδώ και χρόνια παρέμβαση, με προϋπολογισμό 34,5 εκατ. ευρώ, η οποία ουσιαστικά αποτελεί το μεγαλύτερο έργο οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, με τον περιφερειάρχη να οριοθετεί την επιλογή αναδόχου μέσα στον Νοέμβριο και την έναρξη των εργασιών στις αρχές του 2019...
«Εγκρίνουμε, με την αναμόρφωση του προγράμματος έργων, το μεγαλύτερο έργο οδικής ασφάλειας στην Κρήτη. Πρόκειται για ολοκληρωμένο έργο παρέμβασης και αποκατάστασης στο επαρχιακό οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη, ύψους 34,5 εκατομμυρίων ευρώ», δήλωσε ο περιφερειάρχης Κρήτης κατά την εισήγησή του στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Το έργο προβλέπει παρεμβάσεις σε 452 σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου σε όλο το νησί.
Όπως ανακοινώθηκε, πρόκειται να εκτελεστεί με μία ενιαία εργολαβία και ως μεγάλο έργο, λόγω της σημασίας που δίνει στην οδική ασφάλεια η Περιφέρεια Κρήτης. Πρόκειται για έργο που μελέτησε η “Εγνατία Α.Ε.” και για το οποίο ολοκληρώθηκαν όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες για να υλοποιηθεί.
«Εκτιμούμε ότι μέσα στον Νοέμβριο θα έχουμε και ανάδοχο στο έργο. Έγινε μια σημαντική δουλειά από τις υπηρεσίες μας και συμπληρώθηκαν και τα κομμάτια που έλειπαν έτσι ώστε να είναι ένα ολοκληρωμένο έργο. Περιμένουμε λοιπόν να ξεκινήσει τον νέο χρόνο για όλη την Κρήτη και να καλύψει τα 452 προβληματικά σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου», επισήμανε ο Σταύρος Αρναουτάκης.
Παράλληλα στην επικαιροποίηση του προγράμματος περιλαμβάνονται έργα όπως η αναμόρφωση του δρόμου από τη Μεσαρά έως την Αγία Γαλήνη με 2,6 εκατ. ευρώ.
Επίσης στο έργο Πιλαλημάτων-Σητείας θα ενταχθεί το πρώτο τμήμα μέχρι το τέλος του έτους, με μια μικρή τροποποίηση της μελέτης και με προϋπολογισμό 7,5 εκατ. ευρώ.
Ακόμα εντάσσεται στο Ρέθυμνο το τμήμα του δρόμου Αγίου Βασιλείου, που αποτελεί πάγιο αίτημα και για το οποίο υπάρχουν πλέον μελέτες.
«Πρόκειται για σημαντικά οδικά έργα για την Κρήτη, τα οποία βρίσκονται σε φάση δημοπρατήσεων. Μπορούμε να αισιοδοξούμε ότι το 2019 τα έργα αυτά θα είναι σε εξέλιξη», υπογράμμισε ο περιφερειάρχης, εξηγώντας πως οι διαδικασίες των δημοπρατήσεων απαιτούν έξι έως οκτώ μήνες και μπορούν να ξεκινήσουν το νέο έτος.
Κατά τη συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο δεν έλειψαν και οι επικρίσεις. “Πυρά” κατά των χειρισμών και της πολιτικής της περιφερειακής Αρχής εκτόξευσε ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Στέλιος Ορφανός, ο οποίος έκανε λόγο για επικοινωνιακή απόπειρα εντυπωσιασμού της κοινής γνώμης, δίχως, όπως είπε, ουσιαστικά να υπάρχει φιλολαϊκή πολιτική...
Οδική ασφάλεια: Αναγκαίες οι παρεμβάσεις
Η μεγάλη παρέμβαση αποκατάστασης του “πληγωμένου” επαρχιακού οδικού δικτύου του νησιού βασίζεται σε μελέτη που έχει εκπονήσει η “Εγνατία Α.Ε.”.
Η μελέτη, όπως την είχαμε παρουσιάσει σε σχετικό αναλυτικό μας δημοσίευμα, ακτινογραφεί καρέ-καρέ 452 σημεία της λεγόμενης “Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας”, σημεία δηλαδή που παρουσιάζουν αυτό που ορίζεται τεχνικά ως “Μεγάλη Συγκέντρωση Ατυχημάτων” (ΜΟΑ-Α) κατά μήκος του επαρχιακού οδικού δικτύου σε όλη τη γεωγραφική επικράτεια του νησιού.
Η μελέτη ήταν άκρως αποκαλυπτική για την προβληματική εικόνα του επαρχιακού οδικού δικτύου της Κρήτης.
Είναι αξιοσημείωτο ότι, από τα 3.340 χιλιόμετρα του επαρχιακού οδικού δικτύου της Κρήτης, τα 924 χιλιόμετρα, χοντρικά δηλαδή σχεδόν το 30% του οδικού δικτύου, χαρακτηρίζονται μέσα στη μελέτη της “Εγνατία Α.Ε.” ως προβληματικό δίκτυο, ως σημεία δηλαδή “Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας”!
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αρχικός προϋπολογισμός της παρέμβασης είχε οριστεί στα 30 εκατ. ευρώ. Στην πορεία, ωστόσο, στην Περιφέρεια - και πολύ ορθώς θα πει κανείς - αποφάσισαν να κάνουν και άλλες προσθήκες στη σχεδιαζόμενη παρέμβαση οδικής ασφάλειας, με τον προϋπολογισμό να ανεβαίνει στα 34,5 εκατ. ευρώ.
neakriti.gr