Ο ΒΟΑΚ και τα διόδια: Ποιος θα "πληρώσει" το τεράστιο έργο;
Όπου μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ Φώτης Καζάσης. Ο κ. Καζάσης είπε ότι η Κρήτη δυστυχώς δεν συμπεριελήφθη σε μεγάλα "πακέτα" που πέρασαν από τη χώρα τις καλές εποχές, και πρέπει τώρα να γίνει ο ΒΟΑΚ με δανεικά, που σημαίνει ότι όποιος ρισκάρει να βάλει τα χρήματά του θα πρέπει να τα πάρει πίσω.
Στα σενάρια που θα πέσουν στο τραπέζι πολλά:, είναι η τοποθέτηση
διοδίων, ή η παραχώρηση γης στον ιδιώτη για εκμετάλευση, ή οι
"βινιέτες" όπως γίνεται π.χ. στην Αυστρία, όπου οι επισκέπτες
αγοράζουν τα συγκεκριμένα ηλεκτρονικά εισιτήρια για τις μετακινήσεις
τους, ή αναλογικές κάρτες στους μόνιμους κατοίκους.
Ο κ. Καζάσης τόνισε πως όποια λύση και αν επιλεγεί πρέπει να είναι
ρεαλιστική, ώστε και ο ιδιώτης να πάρει να χρήματά του, αλλά κι ο
ΒΟΑΚ να γίνει ένα δρόμος που θα επιλέγει ο κόσμος, και όχι ένας δρόμος - φάντασμα, με τους οδηγούς να επιλέγουν παράδρομους.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΒΟΑΚ είπε ότι
ο σχεδιασμός προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του 2019 θα έχει ολοκληρωθεί
όλη η διαδικασία παραχώρησης και η υπογραφή της σύμβασης του μεγάλου
έργου, καθώς η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου επιτρέπει την προκήρυξη και
ωρίμανση του έργου, χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαλλοτριώσεις.
Το κατασκευαστικό κόστος του έργου προεκτιμάται στο 1,7 δισ. ευρώ
ekriti.gr