Τι λέει η Β’βάθμια εκπαίδευση Χανίων για τον τυφλό μαθητή στα Σφακιά
Δεν υπάρχει ελπίδα να στηριχθεί η προσπάθεια του τυφλού μαθητή Γ’ Λυκείου από τα Σφακιά για ένα καλύτερο μέλλον , σύμφωνα και με την απάντηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κ.Στέλιου Ζερβάκη στο δημοσίευμα του Flashnews.gr για τον Πάρη Γιαννουλάκη.
Τον μαθητή , ο οποίος από τις 12 Ιανουαρίου έχει μείνει χωρίς εκπαιδευτικό με ειδίκευση Braille καθώς η καθηγήτρια ειδικής αγωγής με την οποία έκανε μάθημα, χρειάστηκε να φύγει λόγω εγκυμοσύνης.
Στην απάντησή του ο κ.Ζερβάκης επιβεβαιώνει πλήρως το δημοσίευμα του Flashnews.gr και απλά προσθέτει επιπλέον τις ενέργειες που έγιναν από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προς εξεύρεση λύσης, οι οποίες όμως δεν είχαν αποτέλεσμα καθώς, σύμφωνα με τον κ.Ζερβάκη:
- Εξαντλήθηκε η λίστα με τους εκπαιδευτικούς με ειδίκευση Braille
- Δεν δέχτηκαν τον διορισμό στα Σφακιά εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής (χωρίς εκπαίδευση Braille)
- Δεν έγινε τροποποίηση ωραρίων άλλων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για να μην ζημιωθούν άλλοι μαθητές.
Επι της ουσίας το πρόβλημα για τον αγώνα που δίνει ο τυφλός μαθητής παραμένει χωρίς ελπίδα να λυθεί για το χρονικό διάστημα που απομένει μέχρι την λήξη της σχολικής χρονιάς.
Ακολουθεί το κείμενο της απάντησης του κ.Στέλιου Ζερβάκη και απάντηση της συντάκτριας του αρχικού άρθρου.
«Κύριοι,
Προς αποκατάσταση της αλήθειας και τη διαλεύκανση των γεγονότων σε σχέση με το ρεπορτάζ της ιστοσελίδας σας που αφορά το μαθητή της Γ΄ Τάξης του ΓΕΛ Σφακίων Π. Γ. ένα μαθητή πράγματι με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και με εγγενείς δυσκολίες, έχω να αντιπαραθέσω τα παρακάτω σε ότι αφορά τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων.
Από τον Ιανουάριο φέτος, η εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03.50 (Μαθηματικών) ειδικής αγωγής με ειδίκευση Braille η οποία είχε τοποθετηθεί με παράλληλη στήριξη στον μαθητή από το Σεπτέμβριο και με την έναρξη των μαθημάτων, ζήτησε και της αποδόθηκε από την υπηρεσία μας, άδεια εγκυμοσύνης, όπως προβλέπεται. Άμεσα, κινηθήκαμε προς την κατεύθυνση αντικατάστασης της με σκοπό να μην μείνει χωρίς παράλληλη στήριξη, ο μαθητής για το υπόλοιπο του σχολικού έτους. Δυστυχώς, από τους επίσημους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών του Υπουργείου είχε εξαντληθεί η λίστα με τους εκπαιδευτικούς με ειδίκευση Braille, άρα δεν υπήρχε η δυνατότητα πρόσληψης.
Μετά από αυτή την εξέλιξη, η υπηρεσία μας, εναλλακτικά ζήτησε εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής ΠΕ03.50 χωρίς την ειδίκευση Braille, προκειμένου να υποστηριχτεί ο μαθητής μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Πράγματι, στις αμέσως επόμενες προσλήψεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής προσελήφθησαν στα Χανιά, όπως το είχαμε ζητήσει, όμως οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ03.50 για δικούς τους προσωπικούς λόγους, δεν αποδέχτηκαν τον διορισμό τους.
Μπροστά και στο νέο αδιέξοδο και πάντα σε συνεχή επαφή και συνεννόηση με την οικογένεια του μαθητή, προσπαθήσαμε σε συνεργασία με το ΚΕΔΔΥ Χανίων να τροποποιήσουμε τα ωράρια άλλων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, ούτε αυτό όμως κατέστη δυνατόν, αφού με τον τρόπο αυτόν θα ζημιώνονταν άλλοι μαθητές του Νομού μας και οι ενέργειες αυτές θα προσέκρουαν στους γονείς αυτών των μαθητών. (Τα αντίγραφα όλων αυτών των διοικητικών πράξεων είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου στα γραφεία της ΔΔΕ Χανίων). Άλλωστε η μη αντικατάσταση οφείλεται στον εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ03.50 Μαθηματικών, οφείλουμε όμως να σημειώσουμε ότι στον συγκεκριμένο μαθητή παρέχεται ανελλιπώς παράλληλη στήριξη στα μαθήματα του κλάδου ΠΕ02.50 (Φιλολόγων).
Εν κατακλείδι οφείλω να σημειώσω ότι όλα τα χρόνια ο μαθητής υποστηρίζεται κατά προτεραιότητα από την υπηρεσία μας και αυτό το διαβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι γονείς του. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δεχτούμε την οποιαδήποτε αμφισβήτηση ως προς την ευαισθησία μας και την ανάγκη υποστήριξης όχι μόνο του συγκεκριμένου μαθητή αλλά και οποιουδήποτε μαθητή χρήζει τέτοιας υποστήριξης. Στεκόμαστε συνεχώς ταγοί και πλήρως ευαισθητοποιημένοι στη στελέχωση των δομών ειδικής αγωγής της περιοχής ευθύνης μας και σε αυτή τη λογική αποσκοπούν όλες μας οι ενέργειες.
Τέλος χωρίς να θέλω να κάνω μαθήματα δημοσιογραφικής δεοντολογίας, οφείλατε να αποτυπώνατε και την δική μου άποψη στο πλαίσιο της σωστής και συμμετρικής ενημέρωσης. Το γεγονός ότι δεν κατέστη εφικτή η επικοινωνία μας μέσω της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οφείλεται ναι μεν στην ολιγοήμερη άδεια στην οποία διατελώ αυτές τις ημέρες γνωρίζετε δε ότι και σε άλλες περιπτώσεις το κινητό μου τηλέφωνο είναι πάντα «ανοιχτό» προκειμένου να καταθέτω την οποιαδήποτε διευκρίνηση.
Σας ευχαριστώ!
Στέλιος Ζερβάκης
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Χανίων»
Απάντηση της συντάκτριας του δημοσιεύματος
«Όπως αναφέραμε και στο πρώτο δημοσίευμα υπήρξε επανειλημμένη προσπάθεια να επικοινωνήσουμε με τη Δευτεροβάθμια, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Δεν θα θέλαμε με τη σειρά μας να παραδώσουμε μαθήματα τρόπου διεύθυνσης μιας υπηρεσίας ωστόσο επιτρέψτε μας να πιστεύουμε ότι όταν πραγματικά υπάρχει βούληση (κυρίως πολιτική) και κινητοποίηση, ξεπερνιούνται προβλήματα - και αυτό είναι κάτι που έχουμε δει στο παρελθόν να συμβαίνει.
Δεν αμφιβάλλουμε για τις προσπάθειες που έγιναν από πλευρά σας. Εξάλλου, πρόθεσή μας δεν είναι να αναγάγουμε ένα θέμα σε προσωπική αντιπαράθεση. Πρόθεση μας είναι να υπάρξει πίεση ακόμα και πολιτική ώστε η πολιτεία να "υπερβεί" για μια φορά τα όριά και τα γραφειοκρατικά στεγανά της όπως αυτό το παιδί από τα Σφακιά υπερβαίνει εαυτόν καθημερινά.
flashnews.gr