Στην τρίτη θέση με τα περισσότερα εργατικά ατυχήματα η Κρήτη
Όσο κι αν μειώνονται οι δουλειές λόγω των μνημονίων και της οικονομικής κρίσης, τα εργατικά ατυχήματα αυξάνονται, κάτι που δεν το λέμε εμείς, αλλά προκύπτει μέσα από επίσημα στοιχεία, όπως αυτά που ανακοίνωσε πρόσφατα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της ΕΛ.ΣΤΑΤ., αύξηση 6,3% σημείωσαν τα εργατικά ατυχήματα στην Ελλάδα το 2016 σε σχέση με το 2015.
Το φαινόμενο αυτό σχολιάζει στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” σήμερα ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου Στέλιος Βοργιάς, που κάνει λόγο για την απουσία μέτρων ασφάλειας και υγιεινής και για συνθήκες υπερεργασίας και πίεσης, που προκάλεσαν και συνεχίζουν να προκαλούν αύξηση των εργατικών ατυχημάτων και δυστυχημάτων, από τη μια χρονιά στην άλλη!
Σε σύνολο 4.739 εργατικών ατυχημάτων το 2016, τα 3.432 αφορούν σε άνδρες (3.237 το 2015) και τα 1.307 σε γυναίκες (1.222 το 2015).
Τα θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα ανήλθαν σε 47, έναντι 45 το 2015. Από αυτά, τα 43 αφορούσαν σε άνδρες (43 και το 2015), ενώ στις γυναίκες καταγράφονται 4 θανατηφόρα ατυχήματα (2 το 2015).
Τα περισσότερα ατυχήματα συνέβησαν σε άτομα της ηλικιακής ομάδας 35-39 ετών (745 ατυχήματα), και σε άτομα της ηλικιακής ομάδας 40-44 ετών (735 ατυχήματα).
Από τα 47 θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα, τα 11 ατυχήματα συνέβησαν σε άτομα της ηλικιακής ομάδας 40-44 ετών και άλλα 10 ατυχήματα σε άτομα της ηλικιακής ομάδας 55-54 ετών.
Από την περιφερειακή κατανομή, παρατηρείται ότι τα εργατικά ατυχήματα παρουσίασαν αύξηση στην περιφέρεια Πελοποννήσου (14,7%), στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (10,6%) και στην περιφέρεια Αττικής (10%). Αντίθετα, μείωση παρατηρείται στις περιφέρειες της Δυτικής Μακεδονίας (11,9%) και του Βορείου Αιγαίου (2,3%). Ειδικότερα, τα περισσότερα εργατικά ατυχήματα συνέβησαν στην Αττική (1.703), στην Κεντρική Μακεδονία (835) και στην Κρήτη (475). Τα λιγότερα συνέβησαν στο Βόρειο Αιγαίο (85) και στα Ιόνια Νησιά (98).
Κατά κλάδο οικονομικής δραστηριότητας, τα περισσότερα ατυχήματα (1.139 ή 24%) συνέβησαν στον κλάδο χονδρικού και λιανικού εμπορίου, επισκευής μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσυκλετών και ακολουθούν τα ατυχήματα στους κλάδους της μεταποίησης (916 ατυχήματα ή 19,3%) και των δραστηριοτήτων υπηρεσιών παροχής καταλύματος και υπηρεσιών εστίασης (558 ατυχήματα ή 11,8%).
Θανατηφόρα
«Η λογική θα έλεγε ότι τα ατυχήματα και τα δυστυχήματα θα έπρεπε να μειώνονται, όσο μειώνονται και οι δουλειές», λέει στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου Στέλιος Βοργιάς. «Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική. Και δείχνει ότι ενώ έχουν περιοριστεί κάποιοι κλάδοι, όπως ο κατασκευαστικός, έχουμε αύξηση και των ατυχημάτων και των δυστυχημάτων αλλά και της σοβαρότητας αυτών. Δηλαδή έχουμε αρκετά θανατηφόρα. Να σας θυμίσω τώρα τελευταία στην Ελούντα που χάθηκε ένας χειριστής οχήματος. Και όλα αυτά έχουν τη λογική τους, που δεν είναι άλλη απ’ το γεγονός ότι δυστυχώς έχει υποστελεχωθεί και έχει αποδυναμωθεί η Τεχνική Επιθεώρηση Εργασίας. Δε γίνονται οι έλεγχοι που θα έπρεπε, με αποτέλεσμα κάποιοι εργοδότες να γίνονται ασύδοτοι, να μην εφαρμόζουν τα μέτρα ασφαλείας και το αποτέλεσμα είναι να έχουμε αύξηση των εργατικών ατυχημάτων και των δυστυχημάτων»...
Ο Στέλιος Βοργιάς αναφέρθηκε και σε άλλους λόγους. «Έχουμε και μια αύξηση των περιστατικών στα επαγγέλματα που σχετίζονται με τον δρόμο λόγω τροχαίων συμβάντων, είτε σε επαγγελματίες οδηγούς είτε σε εργαζόμενους που πήγαιναν ή γυρνούσαν από την εργασία τους. Μια μεγάλη αύξηση υπάρχει στην οικοδομή. Αλλά ένα κομμάτι μεγάλο επίσης είναι αυτό που σχετίζεται με τον χώρο του τουρισμού. Δηλαδή, μιλάμε για ατυχήματα σε επαγγέλματα που σχετίζονται με τον τουρισμό-επισιτισμό. Και από ’κει μπορεί να έχουμε περισσότερα ατυχήματα, αλλά λιγότερης σοβαρότητας σε σχέση με τον κλάδο των κατασκευών»...
«Δεν υπάρχει προσωπικό για ελέγχους»
Καταλήγοντας, ο συνδικαλιστής δηλώνει ότι η Επιθεώρηση Εργασίας δεν έχει άτομα για να βγει και να κάνει ελέγχους. «Για να καταλάβετε, τα τελευταία χρόνια από την Επιθεώρηση έχουν συνταξιοδοτηθεί δύο επιθεωρητές μόνο στο νομό Ηρακλείου που δεν έχουν αντικατασταθεί. Το Λασίθι έχει μόλις έναν επιθεωρητή εργασίας και οι υπόλοιποι πάλι νομοί της Κρήτης είναι υποστελεχωμένοι. Κατά την άποψή μου, ειδικά στο θέμα των εργοταξίων θα μπορούσε ο έλεγχος να γίνεται πολύ εύκολα. Θα μπορούσε, πριν ξεκινήσει το έργο, να πηγαίνει η Επιθεώρηση Εργασίας και να επιβεβαιώνει την τήρηση των μέτρων ασφαλείας, ώστε να υπογράφει και να δίνει άδεια έναρξης των εργασιών».
neakriti.gr