Το μεγάλο ενδιαφέρον έφερε... νέα παράταση για το ΒΟΑΚ
Δεν προλάβαμε προχθές να γράψουμε για το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για το έργο του ΒΟΑΚ, για την ουρά που κάνουν οι εργολάβοι (εγχώριοι και ξένοι όμιλοι) και για τα αιτήματα που έχουν καταθέσει οι ενδιαφερόμενοι “μνηστήρες”, ζητώντας παράταση στη διπλή δημοπράτηση που είχε προγραμματιστεί αρχικά για τις 8 Οκτωβρίου και να που επιβεβαιωθήκαμε πλήρως.
Το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών έδωσε χθες νέα μικρή παράταση στη διπλή δημοπράτηση για τα τμήματα Χανίων-Χερσονήσου (με μέθοδο παραχώρησης) και Χερσονήσου-Νεάπολης (με ΣΔΙΤ), μεταθέτοντας την καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις 18 του μήνα.
Τη νέα, τρίτη κατά σειρά παράταση ζήτησαν οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι κατασκευαστικοί όμιλοι. Η σχετική Υπουργική Απόφαση, η οποία δημοσιεύτηκε στη “Διαύγεια”, είναι μάλιστα εξόχως αποκαλυπτική ως προς το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης.
Ούτε λίγο-ούτε πολύ, και για τους δύο διαγωνισμούς, που δημοπρατούνται ταυτόχρονα, είχαμε 6 διαφορετικά αιτήματα για παράταση, που κατατέθηκαν τόσο τον Σεπτέμβριο όσο και τις πρώτες αυτές ημέρες του Οκτωβρίου.
Αυτό σημαίνει αυτομάτως πως 6 τουλάχιστον διαφορετικές εταιρείες από Ελλάδα και εξωτερικό ενδιαφέρονται πολύ “ζεστά” για το έργο του ΒΟΑΚ, ζήτησαν στοιχεία και λεπτομέρειες, καθώς επίσης και παράταση ώστε να προλάβουν να προετοιμάσουν τους φακέλους και τη σχετική “χαρτούρα” της προσφοράς ενδιαφέροντος.
Επιβεβαίωση για την εφημερίδα “Νέα Κρήτη”
Από μόνο του το γεγονός αυτό έρχεται, αν μη τι άλλο, να επιβεβαιώσει απόλυτα το πρόσφατο αποκαλυπτικό πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της εφημερίδας “Νέα Κρήτη” για τη διαγραφόμενη εργολαβική “σφαγή” γύρω από τον ΒΟΑΚ. Στο σχετικό ρεπορτάζ μας είχαμε προαναγγείλει τις εξελίξεις, γράφοντας σχετικά τα εξής: «Ως μια άλλη... “Πηνελόπη” με πολλούς “μνηστήρες” φαίνεται ότι εξελίσσεται το προωθούμενο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ, αφού ετοιμάζονται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον την ερχόμενη Δευτέρα 8 Οκτωβρίου (αν και το πιθανότερο είναι να δοθεί νέα παράταση από το υπουργείο Υποδομών) πλήθος κατασκευαστικών εταιρειών.
Ήδη από τον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο φέρονται έτοιμες να δηλώσουν “παρών” για τον ΒΟΑΚ όλες οι μεγάλες εταιρείες (“Ελλάκτωρ”, “J&P Άβαξ”, “ΤΕΡΝΑ”, Intrakat, Όμιλος Μυτιληναίου), ενώ από το εξωτερικό “γλυκοκοιτάζουν” πολύ το έργο Γάλλοι, Γερμανοί... ακόμα και Ισραηλινοί! Το μέχρι στιγμής μεγάλο ενδιαφέρον, όπως διαρρέεται από το ίδιο το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών, δεν αποκλείεται να οδηγήσει και σε νέα παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας έκφρασης εκδήλωσης ενδιαφέροντος».
Να λοιπόν που όντως το μεγάλο ενδιαφέρον και τα αιτήματα των επίδοξων “μνηστήρων” του ΒΟΑΚ που έφεραν νέα παράταση στη διπλή δημοπράτηση. Θα πρέπει να σημειώσουμε, πάντως, ότι στα αιτήματα που κατέθεσαν στο υπουργείο Υποδομών οι ενδιαφερόμενοι κατασκευαστικοί όμιλοι ζήτησαν μεγαλύτερες παρατάσεις, για τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο. Το υπουργείο έκρινε, ωστόσο, σκόπιμο η παράταση να είναι πολύ μικρή, μόλις 10 ημέρες.
Η αποκαλυπτική Υπουργική Απόφαση
Στην Υπουργική Απόφαση για το τμήμα Χανίων-Χερσονήσου του ΒΟΑΚ αναφέρεται: «Έχουν υποβληθεί αιτήματα για παράταση της προθεσμίας υποβολής των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος από ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς (αρ. πρωτ. εισερχομένου 1049/19.09.2018, αιτούμενη παράταση τουλάχιστον μέχρι 20 Δεκεμβρίου 2018, αρ. πρωτ. εισερχομένου 1080/25.09.2018, αιτούμενη παράταση τουλάχιστον μέχρι 8 Νοεμβρίου 2018, αρ. πρωτ. εισερχομένου 1098/1.10.2018, αιτούμενη παράταση τουλάχιστον μέχρι 8 Νοεμβρίου 2018, αρ. πρωτ. εισερχομένου 1103/2.10.2018, αιτούμενη παράταση τουλάχιστον μέχρι 5 Νοεμβρίου 2018, αρ. πρωτ. εισερχομένου 1111/2.10.2018, αιτούμενη παράταση τουλάχιστον μέχρι 5 Νοεμβρίου 2018, αρ. πρωτ. εισερχομένου 1113/2.10.2018, αιτούμενη παράταση τουλάχιστον μέχρι 8 Νοεμβρίου 2018).
Ανάλογο ακριβώς είναι το περιεχόμενο της άλλης Υπουργικής Απόφασης Σπίρτζη για τον 2ο διαγωνισμό που αφορά στο τμήμα Χερσονήσου-Νεάπολης Λασιθίου.
«Αποκαθίσταται η αδικία»
«Σε πείσμα των κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση καταστροφολογούντων και αερολογούντων, τα έργα ζωτικής σημασίας για την Κρήτη δεν είναι πλέον ούτε λόγια ούτε μακέτες. Ο τόπος μας επί δεκαετίες αδικήθηκε και αγνοήθηκε, στερούμενος τις υποδομές που χρειαζόταν για να βελτιωθεί η ασφάλεια και η καθημερινότητα των κατοίκων και επισκεπτών, για να στηριχθεί και αναπτυχθεί περαιτέρω η οικονομία του νησιού.
Η αδικία αυτή πλέον αποκαθίσταται με σοβαρότητα, προγραμματισμό, βήμα προς βήμα, με διαφάνεια και νομιμότητα», αναφέρει, με φόντο τις εξελίξεις γύρω από τον ΒΟΑΚ, η Ν.Ε. Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ και σημειώνει: «Υπεγράφη ήδη από τον υπουργό Υποδομών και μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη η σχετική απόφαση αναφορικά με τις διαδικασίες για τον ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα:
1) Η έγκριση δέσμευσης ποσού 744.000,00 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και διάθεσης ισόποσης πίστωσης σε βάρος του εναρίθμου έργου 2017ΣΕ07100013 της ΣΑΕ 071, για τη σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών στη διενέργεια δημόσιων διεθνών διαγωνισμών ανάθεσης συμβάσεων για τα έργα:
(Α) “Μελέτη-κατασκευή-χρηματοδότηση-λειτουργία-συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανίων-Ηρακλείου”.
(Β) “Μελέτη-κατασκευή-χρηματοδότηση-λειτουργία και συντήρηση τμήματος του ΒΟΑΚ Χερσονήσου-Νεάπολης με ΣΔΙΤ”.
2) Η επιλογή ανοιχτής διαδικασίας δημοπράτησης σύμφωνα με το άρθρο 27 του Ν. 4412/2016 με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά μόνο βάσει τιμής, σύμφωνα με το άρθρο 86 του Ν. 4412/2016, μέσω ΕΣΗΔΗΣ.
3) Η έγκριση τεύχους διακήρυξης ανοιχτής διαδικασίας για τη σύναψη ηλεκτρονικής δημόσιας σύμβασης παροχής υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου.
4) Η ανάθεση της προετοιμασίας και διεξαγωγής του διαγωνισμού στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με σύμβαση παραχώρησης».
neakriti.gr